piątek, 27 maja 2022

"Nadworna" Pani... filcu, igły i nici.

     Poprzednio opowiedziałam o radiu "Muzyczny Beat FM" i częściowo o "Polance" Petrusa. Dziś chciałabym wspomnieć i zaprosić (uwaga, żeby nie było, że nie uprzedziłam - będzie para'reklama!) o jednym... nie, o dwóch innych miejscach. 

    Mówiłam wcześniej o siostrze, od której dostałam zaproszenie na Radio. Nie, żebym chwaliła (tak, chwalę, ale cicho 😋), ma ona więcej zdolności, niż prowadzenie audycji, a mianowicie... jest genialną (prawie)krawcową! Prawie, bo tytułu krawcowej nie ma, natomiast umiejętności jak najbardziej. Ja piszę i rysuję, (co również można znaleźć w tym miejscu), ona z kolei szyje. 

    Dla przykładu... jak wszyscy wiedzą, od ładnych kilku lat jestem fanką StarWarsów. Ileż to fanficków i fanartów w tej tematyce już się tu pojawiło... a kolejne nadal są w drodze 😅! Otóż, jakiś czas temu miałam okazję uzyskać z Bazarku dla Zuzii, uszytą właśnie przez Nią mini-maskotkę Jawy (to te ludziki z Tatooine, które przywłaszczały i sprzedawały złom 😋). Jak się prezentuje, oceńcie sami 😉.


    W moim przypadku Jawa zawisł przy torbie, natomiast zdjęcie "bezczelnie" zapożyczyłam wprost ze strony "
Hand made by Natalia Pałczyńska", podobnie, jak to drugie, przedstawiające inny rodzaj wykorzystania Jej talentu i Gwiezdnej Sagi w życiu codziennym. Kto by pomyślał, że akurat ona nie zna i (co więcej!) nie przepada za tym Uniwersum? 😅 Chociaż, nie, nie będę narzekać, bo dzięki temu, że nie należy do grona fanów SW, co rusz przy podobnych projektach, miałam okazję zrobić krótkie streszczenie informacyjne, odpowiadające na: "Nie wiem w sumie co to konkretnie, ale motyw mi się spodobał, więc zrobiłam coś takiego...". 😄 

    Oczywiście spod jej ręki wyszły nie tylko wizualizacje postaci ze StarWarsów, ale również zakładki do książek, ozdoby domowe, świąteczne, a nawet artykuły codziennego użytku. Większość z tych pięknych wytworów było tworzone w formie charytatywnej do umieszczenia na wspomnianym wyżej Bazarku oraz nie jednym już w historii jarmarku świątecznym, gdzie zawsze i przy każdej z tych okazji, każdy mógł znaleźć coś odpowiedniego dla siebie.

    Samą Natalię poprosiłam o odpowiedź na pytanie: "Dlaczego zajmuje się tym rodzajem szycia i po co powstała strona?". Jej odpowiedź była następująca: 

    "Szyciem zajmuje się odkąd pamiętam, pierwsze swoje próby podejmowałam już w podstawówce. Często chodziłam do sklepiku babci, która uczyła mnie podstaw na szydełku. Z czasem próbowałam nowych rzeczy, rozwijałam swoje zainteresowanie w tym temacie, aż któregoś dnia spróbowałam z filcem i to był strzał w dziesiątkę! Uwielbiam pracę z filcem, wymyślam projekt, przenoszę go na filc i biorę się do pracy, dbając o najmniejsze szczegóły. Sprawia mi to wiele przyjemności, jak również jest świetnym sposobem na relax, czy odstresowanie się po ciężkim dniu. Czasem czerpie inspiracje z aplikacji Pinterest, jest tam wiele ciekawych pomysłów, które pobudzają moja wyobraźnię. 

    Pewnego dnia stwierdziłam, że fajnie byłoby pochwalić się swoimi pracami, zostać zauważonym i tak założyłam swoją  stronę na Facebooku o nazwie "Hand made by Natalia Pałczyńska". Nie jest to strona sprzedażowa, jednak zdarza się, że ktoś spyta na priv czy mógłby zamówić u mnie dany produkt, co sprawia mi wiele radości, że moje prace się podobają.

    Całkiem niedawno, chcąc rozwijać się dalej w tym kierunku zrobiłam sobie kurs kroju i szycia. To było ciekawe wyzwanie i trudne początki np. z overlockiem, ale było warto! Dzięki temu teraz szyję nie tylko ręcznie, ale i maszynowo i zamierzam dalej rozwijać się w tym kierunku. No i kto wie, może kiedyś nawet otworzę swój biznesik...".

    Dodatkowo, nawiązując do samego Radia, na które (jak wspomniałam we wcześniejszym wpisie) zostałam przez Nią zaproszona, zapytałam o powód, dla którego po tak długim czasie powróciła do zajęcia, jakim jest prowadzenie audycji.

    "Wróciłam do grania po dość sporej przerwie, głównie z powodu sporej ilości wolnego czasu, chciałam po prostu zabić czymś nudę. Zagrałam swoją pierwszą audycję na radiu SDM, na którym grałam przed laty i pomyślałam 'boszee jak mogłam z tego zrezygnować'. Strasznie mi tego brakowało, no i tak to się zaczęło, wciągnęłam się spowrotem w wirtualny świat radiowy. Grałam tam przez krótki czas, z uwagi na złe podejście szefostwa do prezentera, ale długo nie musiałam szukać, bo zostało mi polecone radio Muzycznybeatfm, na którym gram do dziś. Uwielbiam prowadzić audycję, bywać na audycjach innych prezenterów, świetnie się bawiąc, jak również angażować się w życie radia, aby mogło się rozwijać." - odpowiada Natalia.

    Sam link, zarówno do Strony, jak i Bazarku został już umieszczony w sekcji miejsc, do których odwiedzenia zapraszam! 

    Na zakończenie, chciałabym raz jeszcze, serdecznie podziękować Natalii, za poświęcenie czasu na udzielenie mi powyższych odpowiedzi. Mam nadzieję, że twoje marzenie się spełni i przyjdzie kiedyś czas na zakomunikowanie przez Stronę wielkiego otwarcia własnej pracowni!😉



  

     

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz